«مهاجم مقبره»: از آغاز تا اسطوره شدن

بروزترین وبلاگ بازی های رایانه ای

News Game 2013

«مهاجم مقبره»: از آغاز تا اسطوره شدن

 توم رایدر یک داستان اصیل است، که بازگو کننده ی روند تبدیل لاراکرافت به یک قهرمان اکشن در دنیای گیم است. اما این به این معنی نیست که او در ابتدا ضعیف یا ناتوان بوده است.

داستان لارا کرافت ناگهانی شروع می شود. یک سینماتیک کوتاه در ابتدا وجود دارد،مونتاژی از اتفاقات که غرق شدن کشتی ای که لارا در آن است را نشان می دهد، و سپس دشمنی مرموز که در ساحل به او حمله می کند. چند لحظه بعد لارا بسیار خسته و آشفته درون غاری بیدار می شود و بازی کننده کنترل او را به دست می گیرد.

این بهترین آغاز بین بازی ها نیست. ما بارها لارا را در حالی که یک دشمن را از پا در می آورد دیده ایم در حالی که هیچ اضطرابی نیز در او دیده نمی شد، بنابراین مشاهده ی او با این وضع آشفته و مضطرب و سست کمی نامطلوب است.
اما با وجود این که او جوانتر است و توانایی های آینده ی خود را ندارد، لارا همچنان لارا است. محبوس شدن در جایی ناشناخته بدون هیچ گونه اسلحه و کمک یک اتفاق عادی در بازی های گذشته ی توم ریدر است، و این لارای جدید همانگونه که در نسخه های قبلی با مشکلات برخورد می کرد،با مشکلات جدید نیز کنار می آید. ابتدا می فهمد که باید چه کاری انجام شود و سپس آن را انجام می دهد بدون توجه به اتفاقاتی که پیش رویش قرار دارد.(چیز های ترسناکی که اطراف او وجود دارند و سختی فیزیکی کاری که باید انجام دهد)
تفاوت در تاثیر پذیری اوست؛(یک انسان با خصوصیات و احساس انسانی به جای یک شخصیت بی جان که به آن انیمیشن و حرکت داده شده است) دقیقا بعد از آغاز به کار «نگهبان مقبره» منتقدان آن را “هرزگی عذاب دهنده” توصیف کردند و نسبت به ضعیف شدن لارا اعتراض کردند. صداگذار شخصیت لارا”کامیلا لودینگتون”کار خود را در نشان دادن درد، تقلا و عذاب کشیدن بسیار خوب انجام داده است، در حالی که گریه ها و ناله های لارا در نسخه های قبلی به این اندازه واقع گرایانه نبوده اند بطوری که دیدن آن کمی آزار دهنده است.
اما این به هیچ وجه به اندازه ی آن عذابی که منتقدان بیان کرده اند آزار دهنده نیست، چرا که لارا به هیچ وجه از روی ناتوانی یک گوشه نمی نشیند و برای کمک التماس و  ناله نمی کند. طی چند ساعت اولیه ی بازی او مرتبا کارهایی که لارا کرافت قبلا هم انجام می داده انجام می دهد. شجاعت زیادی در انجام کار از خود نشان می دهد. او از تاریکی یا هیولاهایی که میداند باید با انها روبرو شود ترسی ندارد. او به کمک دیگران نیاز ندارد. اگر هدف ارزشمندی پیش رو باشد تا پای جان برای رسیدن به آن تلاش می کند.

لارا در برابر شرایط سخت مانند یک انسان عادی واکنش نشان نمی دهد. می دانم همه ی ما معتقیدم که در درون خود یک قهرمان اکشن هستیم، اما فقط لازم است از بالای یک میز به پایین پرت شویم، لحظاتی می نشینیم و با نگرانی نفس نفس می زنیم و درد می کشیم، در حالی که ناتوان به نظر می رسیم.
یک فرد ناتوان نمی تواند موقعیت را به نفع خود تغییر دهد؛ می نشیند،ناله می کند، یا می میرد یا برای کمک منتظر می ماند.اما لارا برخلاف بقیه بلند می شود، و هیچ گاه از این دوباره بلند شدن خسته نمی شود. به اقتضای داستان بازی او توانایی های اکشنی که ما به یاد داریم را یاد می گیرد.(شلیک رو در رو به دیگران و حیوانات و همچنین حرکات اکرباتیک)
اتفاقات «مهاجم مقبره» کم کم لارا را به همان قهرمانی تبدیل می کند که ما به یاد داریم، اما این همان شخصیت اصلی لارا خواهد بود که با کمی نیروی فرا انسانی فیزیکی و شجاعت و ارتجاع روانی و فکری ترکیب می شود.
با پیشروی در بازی توسط فلش بک هایی معلوم می شود که لارا در جوانی و کودکی نیز از یک دختر ساده ی همسن خود چند گام جلوتر بوده است. او وقتی سوار بر کشتی می شد یک دختر خام و ساده نبود؛ او یک محقق بسیار با استعداد و باهوش بوده که نظراتش مورد احترام بزرگتر ها و افراد با تجربه بود. او توسط مربی خود “روس” با شرایط سخت و نامناسب و زنده ماندن در شرایط بحرانی آشنا می شود.
مجموعه کتب اصلی «مهاجم مقبره»، که دو بار ویرایش شده خیلی با هم تفاوت ندارند.حال من از کتاب راهنمای اصلی ۱۹۹۶ نقل قول می کنم:
“لارا کرافت،از ابتدای تولد با هدف نجیب زاده شدن پرورش یافت.بعد از پایان مدرسه در ۲۱ سالگی،ازدواج لارا با یک نجیب زاده ی ثروتمند تضمین شده بود، ولی در راه برگشت از یک سفر اسکی،هواپیمای اجاره ای او در میان رشته کوه های هیمالیا سقوط کرد.تنها بازمانده یعنی لارا یاد گرفت که چگونه برای زنده ماندن در شرایط سخت (در حالی که از پناهگاه و محل بزرگ شدنش دور است) از هوش و دانایی خود بیشترین استفاده را بکند.”
داستان ادامه پیدا می کند تا جایی که لارا به تمدن بر می گردد در حالی که میل به زندگی سخت و پر ماجرا را در خود کشف کرده است.نکته ی مهم و بارز این است که لارا یک کودک عادی پولدار بوده است که با یک تغییر شیوه ی زندگی ناخواسته روبرو می شود.
البته نسخه های قبلی نیز با این داستان ساده سازگار بودند.با ورود «مهاجم مقبره: مکاشفات» لارا وارد یک زندگی پرماجرا برای تمام طول عمر خود می شود، ودر سن ۱۶ سالگی، یک مربی در “werner von croy” برای خود پیدا می کند. او دیگر یک فرد ممتاز اجتماعی که با یک تراژدی تغییر رویه داده بود نبود، در عوض یک فرد ممتاز اجتماعی با عادت های غیر عادی مثل شلیک به مردم یا حیوانات بود،که این ها را با تمرین کردن بدست آورده بود.
اگر شما دو شخصیت ذکر شده را با هم ترکیب کنید، شما دقیقا تصویری از آن چه که «کریستال داینامیک» و “Rhianna Pratchett ” گفته اند بدست می آورید.یک زن جوان محافظت شده و ممتاز که تشنه ی دانایی است و آماده ی انجام هرکاری است. او این کار ها را انجام می دهد، با استفاده از درس هایی که در تمام عمرش آموخته است و تعلیم هایی که از منابع مختلف بدست آورده است.


طراحی اصلی بازی هیچوقت سقوط هواپیما را در داستان اولیه بازی یا چگونگی تبدیل شدن لارا از جوانی  بازیگوش به قهرمانی باهوش را به ما نشان نمی دهد. «کریستال داینامیک» در نسخه های قبلی نیز به این ها اشاره ای نکرده است. در تمام نسخه های قبلی ما فقط تصویری از حوادث عادی می دیدیم همراه با یک اتفاق غم انگیز و سپس بوم!! ” یک حادثه ی غیر منتظره” تمام چیزی که برای همه ی قهرمانان اکشن مورد نیاز است و بس.
«مهاجم مقبره» در حقیقت می خواهد مسیر تبدیل شدن لارا به یک قهرمان را به ما نشان دهد. سخت مثل آهن،خشمگین مثل آتش، زیرک مثل روباه و با گیم پلی ای که اقتضا می کند شبیه مار باشد. وقتی که به پایان برسید شک دارم این همان لارایی باشد که شما به یاد دارید. اما آنچه که باید به خاطر بسپارید این است که هنگام تمام ناله ها، نفس ها و سختی های او، وقتی شما برای اولین بار گیم پد را در دستانتان می گیرید؛ حس می کنید این همان لارایی است که به یاد دارید. شما تا بحال او را کامل نمی شناختید!

«مهاجم مقبره»  قرار است در ماه مارس برای کنسول های PS3,Xbox 360 و رایانه های شخصی به انتشار برسد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 28 بهمن 1391برچسب:«مهاجم مقبره»: از آغاز تا اسطوره شدن,,

] [ 20:3 ] [ mahdi ]

[ ]